Příloha Film a divadlo se věnuje všemu, co se týká divadelního a filmového  života. Přináší recenze aktuálních divadelních představení a filmových snímků, upozorňuje na novinky, referuje o festivalech. Součástí přílohy jsou i rozhovory na aktuální témata.

 

V aktuální příloze DIVADLO A FILM Literárních novin 12/2019 se mimo jiné dočtete...

 "Mikulášek je silný tam, kde může uplatnit svou imaginaci a intelektuální vhled do tématu a kdy má k dispozici herce schopné a ochotné groteskní situace, jimiž svět poměřuje a skrze něž na něj nahlíží, rozpracovat do výrazně stylizovaných poloh charakterové a situační bizarnosti a současně uchovat či objevit jejich bolestně úzkostný, v zásadě existenciální rozměr. A právě to se v jeho Quijotovi děje," tvrdí Vladimír Hulec, recenzent inscenace DON QUIJOTE v Divadle Husa na provázku.

 "Reynkovy věci vypovídají o osobní zkušenosti, o opravdovém vztahu s Bohem. Jsou pro mne srovnatelné s díly Jana od Kříže. Jde o dialog postavený na pevných základech – nikoli jen o krásné formulace," říká v rozhovoru herečka a scenáristka LUCIE TRMÍKOVÁ, která už zdramatizovala texty T. S. Elliota, I. Bergmana, G. Bernanose, S. Becketta či právě Bohuslava Reynka.

 "Na teoretizování nebyl, ale dával mi lekce. Každá návštěva u něho byla objev. (...) Dával novou krásu starým věcem. Ne nepodobně divadlu. Sebevědomě i skromně mi po čase ukazoval nádherné koláže. Zmuchlaný hedvábný papír jako sněhové koule kladl do oslnivě čistých, ostře vyznačených ploch, měnil jejich vztahy v nekonečnou řadu čisté abstrakce. Byl velmi pilný. A velice to tajil. Byl v něm kus frajera, kterému bylo zatěžko přiznat, že pracuje, že se živí těžkou prací," vzpomíná Jan Kačer na scénografa a výtvarníka LIBORA FÁRU.

 "Trnkovy filmy jsou trochu zapomenuté. Nebyly většinou zrestaurované, postupuje to pomalu. Stát by mohl dělat víc. Zatímco se všichni hádají, jak filmy restaurovat, důležité věci unikají – a nejdůležitější je ta, aby k rekonstrukci kopií vůbec došlo. Nemá také cenu zamlčovat, že na některé jeho celovečerní filmy se dá těžko dívat vcelku, protože jsou pro dnešního diváka pomalé. Ale musí být všechno rychlé? Trnka
ovlivnil Tima Burtona a Terryho Gilliama. Je opravdu otcem světového loutkového filmu, jednou z mála světových osobností, které jsme měli," tvrdí v rozhovoru věnovaném novému dokumentárnímu filmu Jiří Trnka: Nalezený přítel TEREZA BRDEČKOVÁ.

 


Share on Myspace