Nákupy knih jsou nyní opatrnější a tržby v knihkupectvích tedy logicky nižší: pohybují se v průměru jen kolem 50 až 60 procent obvyklých obratů v tomto období. Proto Euromedia Group přišla s iniciativou oslovit další nakladatele a se záštitou Českého svazu knihkupců a nakladatelů společně připravili akci Staň se hrdinou – Zachraň knihkupectví!
Podstatou této akce je, že nakladatelé vybrali ze své produkce osmdesát nejúspěšnějších titulů, u kterých se očekává velký zájem čtenářů, a u každého z nich se vzdali části svého zisku právě ve prospěch knihkupců. Knihkupci tak u těchto bestsellerů získají prodejem každého výtisku ke své obvyklé marži ještě 10 korun navíc.
„Začali jsme tím, že jsme vybrali top tituly z naší produkce a poté oslovili i další nakladatele, kteří se k nám ochotně připojili, protože všichni vnímáme současnou kondici knihkupectví jako bídnou a státem zanedbanou. Je proto potřeba knihkupcům podat pomocnou ruku, a to nejen vylepšenou marží, ale především kampaní, kterou si sami dovolit nemohou. Toto gesto může v kombinaci se zvýšenou zákaznickou aktivitou knihkupectví opravdu zachránit,“ říká Zdeněk Novák, ředitel marketingu Euromedia.
„Vytiskli jsme dva miliony katalogů s vybranými knižními tituly, jež doručíme do poštovních schránek stejného počtu domácností, abychom akci podpořili, a hlavně dali čtenářům vědět, že nákupem z katalogu mohou cíleně pomoci právě svému oblíbenému knihkupci v okolí bydliště,“ doplňuje Zdeněk Novák.
Více informací o akci Staň se hrdinou – Zachraň knihkupectví! naleznete na webových stránkách, kde je mimo jiné k dispozici i katalog všech vybraných knižních titulů, zapojených do kampaně.