Nové webové stránky Národní galerie nahrazují koncept z roku 2013. Navazují na novou vizuální identitu z dílny Studia Najbrt, kterou galerie představila v roce 2018. V loňském roce uspořádala soutěž, kterou z pěti oslovených vyhrálo studio Brainz Disruptive.

„Jednotný vzhled podporuje povědomí o Národní galerii a posiluje vztah veřejnosti k ní. Nový web je pro nás možností, jak návštěvníkům usnadnit orientaci v rozsáhlé nabídce výstav, veřejných a vzdělávacích programů, praktických informací i odborných aktivit. Naší představou proto od začátku bylo originální a rozpoznatelné řešení, které nás odliší při zachování maximální funkčnosti a přehlednosti,“ uvádí vedoucí marketingu NPG Karolína Pláničková.

Při vývoji nového webu hrál hlavní roli interaktivní design, díky kterému jsou zdůrazněna díla ze sbírek Národní galerie a z probíhajících výstav. Návštěvníci se nyní snadno zorientují v přehledu výstav a sbírkových expozic, ale i v objemné nabídce veřejných a vzdělávacích programů, kterých NGP ročně uspořádá několik set napříč všemi věkovými skupinami. Větší prostor dostává i Klub přátel NGP a snadnější zakoupení jednotlivých členství.

„Navrhli jsme zásadní proměnu toho, jak by měla jedna z největších kulturních institucí komunikovat a budovat se svými návštěvníky dlouhodobý vztah. Konkurencí totiž již totiž nejsou pouze ostatní galerie, ale v zásadě všechny volnočasové aktivity. Webová prezentace instituce proto vychází z nejnovějších trendů a zároveň zohledňuje široké spektrum cílových skupin, od nadšenců do výtvarného umění až po tuzemské i mezinárodní odborníky,“ vysvětlují autoři konceptu Štěpán Kleník a Pavel Kappel.

Nové webové stránky jsou dostupné zde: https://www.ngprague.cz/.