Albatros Media pokračuje v expanzi: novou akvizicí je Fragment

knihy albatros ilustraceSpolečnost Albatros Media koupila stoprocentní podíl v nakladatelství Fragment, které je jedním z klíčových knižních nakladatelských domů v České i Slovenské republice. Zrealizovala tak již sedmou významnou akvizici za poslední čtyři roky.

Předmětem akvizice byla jak česká společnost Nakladatelství Fragment, s.r.o., tak slovenské Vydavateľstvo Fragment, s.r.o. Hlavním záměrem akvizice bylo výrazně posílit vedoucí pozici Albatros Media v oblasti dětské a young-adult literatury, v níž nyní vzroste její podíl na zhruba 48 procent. Toto spojení zvýší společnosti Albatros Media konsolidovaný roční obrat na cca 600 milionů Kč. Nakladatelství Fragment získá možnost těžit ze síly a stability společnosti Albatros Media a díky tomu výrazně vydavatelsky expandovat. Značka Fragment bude v portfoliu skupiny Albatros Media zachována.

„Na Fragment jsme vždy pohlíželi s velkým respektem a jsme přesvědčeni, že jeho společníci, Jan Eisler a Pavel Nýč, kteří společnost v roce 1991 založili a dovedli ji do dnešní podoby, prokázali nejen enormní cit pro knižní trh, ale také obrovské podnikatelské schopnosti. Velmi si proto vážíme možnosti stát se novým vlastníkem Fragmentu a navázat na jimi odvedenou práci. Ještě víc nás pak těší, že oba původní společníci se rozhodli s Albatros Media nadále spolupracovat a podílet se na dalším fungování, rozvoji a růstu Fragmentu i celé naší skupiny,“ uvádí generální ředitel Albatros Media Václav Kadlec.

„Albatros pro nás byl vždy etalonem a vzorem, se kterým jsme se srovnávali, a je pro nás velkým oceněním, že nás vnímal jako nejvýznamnější konkurenta. Čtenáři se mohou těšit na to, že jim společně přineseme více zajímavého čtení, radosti i poučení,“ dodává Pavel Nýč, ředitel obchodu Fragmentu.

Nakladatelství Fragment se zaměřuje na původní i převzaté tituly zejména z oblasti populárně naučné literatury, beletrie pro děti a mládež a leporel pro nejmenší. Dále vydává doplňkové učebnice, slovníky a turistické průvodce. Nemalá část produkce je věnována i populárně naučné literatuře a beletrii pro dospělé čtenáře. Prostřednictvím svého Knižního klubu Fragment nabízí svou produkci přímo čtenářům v mateřských a základních školách v celé České republice.

Skupina Albatros Media a. s. dosáhla v loňském roce tržeb ve výši cca 450 milionů Kč. Její produkce pokrývá více než 13 procent nakladatelského trhu v České republice; každoročně uvede na trh kolem tisícovky knih. Vedle dvanácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, Computer Press, BizBooks, Edika, Management Press, B4U Publishing a Fragment) vlastní Albatros Media také většinový podíl v prodeji elektronických knih eReading.cz a vydává knihy též v rámci partnerského projektu Edice České televize.