Pro diváky se úprava baletu Petra Iljiče Čajkovského stala událostí baletní sezóny.
Šéf baletu Státní opery Praha Pavel Ďumbala buduje cíleně špičkový soubor a rozhodně jej nešetří. Zve si k tomu i evropsky uznávané choreografy. Jedním z nich je i maďarský choreograf Youri Vàmos, který tentokrát přenesl z Düsseldorfu do Státní opery úpravu baletu Spící krasavice. Předělal ji k obrazu svému, takže na scéně se odehrává naprosto jiný příběh, než jaký zhudebnil Petr Iljič Čajkovskij.
Studio Farma v jeskyni je výjimečné mezi mnohými soubory, které se moderním tancem zabývají a sami sebe titulují jako pohybová, fyzická či taneční divadla. Nabízí totiž více než dokonalý pohyb. Tanečníci doslova vydupávají do země příběh jejich představení.
Poslední hra Václava Havla Odcházení ukončila sérii představení v Divadle Archa a inscenace nyní zamíří do jihokorejského Soulu. Představí se tam třikrát zkraje dubna ve vysoce respektovaném LG Arts Center. Při této příležitosti Václav Havel odpověděl na otázky Literárních novin, kterými se vrací ke své dramatické tvorbě.
Karlín znovu ožívá divadlem. To bylo heslo 12. ročníku Karlínského jeviště, největšího pražského amatérského divadelního festivalu a jednoho z nejrozsáhlejších v České republice, V mrazivých lednových dnech přehlídku uspořádalo občanské sdružení Divadlo a Život ve spolupráci s Domem dětí a mládeže hl. m. Prahy. Karlínské jeviště bylo od počátku koncipováno jako nesoutěžní setkání amatérských divadelních souborů, určená především těm ochotnickým tělesům, která se z nejrůznějších důvodů obvykle neúčastní postupových přehlídek.
Inscenace Švandova divadla Peníze od Hitlera se skvělým hereckým výkonem Marie Málkové v hlavní roli je kandidátem na dramatický počin roku.
S notnou dávkou odvahy se režisér Švandova divadla Michael Lang pustil do dramatizace oceněné prózy Radky Denemarkové Peníze od Hitlera.
Když jsem Janu Brejchovou spatřil poprvé na filmovém plátně, do paměti se mi moc nevryla. Jednak byla ještě nezletilé hůdě a Helgeho film Olověný chléb, kde hrála Píďalku, jsme absolvovali jako povinné školní představení. Ve Vlčí jámě, kde hrála po boku Jiřiny Šejbalové a Miroslava Doležala, už jsem ji registroval jako přitažlivou dívku a záhy i jako skvělou herečku, což jsem si zcela uvědomil v Krejčíkově filmu Vyšší princip.
Činohra Národního divadla na ocet nezůstane
Deník, který sám sebe řadí mezi seriózní média, přinesl hned první novoroční pondělí na čelní straně zprávu s katastrofickým titulkem Činohra Národního divadla je na ocet. Po bližším ohledání čtenář nakonec zjistil, že věc je zcela prostá. V příštím roce by mělo skončit funkční období současného uměleckého šéfa činohry Michala Dočekala (a obdobně se to týká i šéfa baletu Petra Zusky) a zcela v souladu se zákonnými normami by mělo být vyhlášeno interní výběrové řízení na nového principála.
Do blankytných očí Mileny Dvorské jsem měl tu milou příležitost několikrát pohledět. Občas jsem sedával v jedné restauraci nedaleko Divadla E. F. Buriana s jejím manželem Josefem Krausem a kolegy Josefem Langmilerem, Ivanem Gübelem, Petrem Olivou a Milena někdy po zkoušce zaskočila. Narodila se 7. září 1938 v Prostějově. Život Mileně Dvorské na začátku 50. let změnilo setkání s Janem Werichem v Prostějově, kde hostoval s estrádním programem.